یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۳۷:۳۰گفتگو: محمد صادق امینی

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبری فراساحل
کاوشگر خلیج فارس هفته آینده به آب انداخته می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: سفر هیات دولت به استان گرگان، دلیل اصلی به تاخیر افتادن مراسم به آب اندازی کاوشگر اقیانوس پیمای خلیج فارس اعلام شد. به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبری فراساحل از بندر عباس، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه برگزاری شانزده‌امین همایش صنایع دریایی گفت: کاوشگر اقیانوس پیمای خلیج فارس که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود در اولین روز شانزده‌امین همایش صنایع دریایی که در بندر عباس به آب انداخته شود، به دلیل ضرورت همرامی وزیر دفاع و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هیات دولت در این سفر، به زمان دیگری موکل شده است.

امیر دریادار مهندس رستگاری، همچنین در خصوص تاریخ به آب اندازی این شناور گفت: ما به دلیل اینکه باید برای پیشبرد فعالیت‌هایمان این شناور را به آب بیاندازیم هفته آینده این کار را بصورت غیر رسمی انجام خواهیم داد ولی مراسم رسمی با حضور وزرای دولت در آینده نزدیک انجام خواهد شد. وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه کل عملیات طراحی و ساخت این شناور تحقیقاتی پیشرفته با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بوده گفت: در ابتدای کار قرار بود یک شرکت خارجی عملیات طراحی این شناور را انجام دهد که با تشدید تحریم‌ها این شرکت از انجام این کار خودداری نمود و از آن موقع به بعد کار طراحی و ساخت را دفتر طراحی سازمان صنایع دریایی عهده دار شد.

امیر دریادار مهندس رستگاری در خصوص اینکه چرا انجام این پروژه توسط سازمان صنایع دریایی و نه توسط شرکت‌های کشتی سازی انجام شده تصریح کرد: سازمان صنایع دریایی در حوزه طراحی به قابلیت‌های بسیاری دست یافته است. این در حالی است که این سازمان تنها مشغول به طراحی شناورهای سطحی نیست و در زمینه طراحی شناورهای زیر سطحی و تندرو نیز از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است. وی با اشاره به فعالیت همزمان 4 دفتر طراحی تخصصی در این سازمان گفت: با توجه به تحریم‌ها و نیازمندی‌های کشور، ما اقدام به تاسیس 4 دفتر طراحی کردیم و این دفاتر امروز از بلوغ بسیاری برای طراحی انواع مختلف شناورهای دریایی برخوردار می‌باشند.

به گزارش باشگاه خبری فراساحل، ارایه تحلیل‌ها و داده‌های اطلاعاتی از منابع دریا و پایش لحظه به لحظه دریا و جمع‌آوری تغییرات رخ داده در این بخش و عرضه آن به دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط برای برنامه‌ریزی در این حوزه، از جمله ضرورت‌هایی بود که ساخت این کاوشگر اقیانوس پیما در آب‌های عمیق را به عنوان یک ضرورت مهم در صدر طرح‌های کلان و ملی در حوزه فناوری ایران قرار داد. این در حالی است که تامین ابزارهای مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های اقیانوس شناسی و تحقیقاتی در این حوزه از دیگر دلایل ساخت این شناور در مقیاس ملی برای کشور بوده است که با تامین و بهره‌برداری آن در آینده، ایران به یکی از قطب های تحقیقاتی در منطقه تبدیل خواهد شد. 



  کد خبر : 157
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  گفتگو: محمد صادق امینی

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :